onsdag 7 mars 2012

Livet skall levas idag!!!!!!





Börjar känna mig äldre, inte gammal men äldre!!!! För någon minut sedan slog tanken mig att babyproffsen är ett minne blott. En favoritbutik under många år 2005-2009. Men just i denna stund så slog det mig att vi inte kommer att handla något mer där. Det gör absolut ingenting men jag inser att barnen börjar bli stora, har sina sista bilbarnstolar som antagligen är det sista man köper där. Livet är så märkligt. De första åren fram tills gymnasiet går så otroligt långsamt och gymnasiet går inte snabbare det, men man känner sig stor och kan och vågar prova det mesta. Sedan kommer tiden eter gymnasiet då man varken är stor eller liten. Jag umgicks alltid med äldre. Jag var alltid minst och alla undrade varför jag som var så liten läste till lärare? Nu sådär 10 år senare så förstår jag vad de menade men då tyckte jag det var jobbigt att alltid vara minst. Jag kom inte in på Garbo i Sumpan, jag kom inte in på alla ställen som mina vänner gjorde. Nu idag, massor av år senare önskar jag att jag kunde förstå vilken glädje jag borde ha känt! Varför inte ta vara på tiden bättre och inte vilja växa upp så fort. Nu är jag snart 29 år och tiden har bara försvunnit, kan inte förstå hur det gick så här fort. Blir livrädd att jag ska önska mig tillbaka till den tiden då jag var runt 20-25 år. Lev idag!! Idag är du 28 år och inte en dag äldre ;) jag kommer aldrig att bli yngre så lev!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar