måndag 20 september 2010

Sverige har talat

Är jag stolt över att vara svensk? Ja det är jag, vanligtvis. Men idag skäms jag lite över att vara svensk. Kanske lite typiskt svenskt att inte vara allt för nationalistisk men tydligen är vi på väg i den riktningen. BSS som SD en gång bestämde sig för att använda sig av i sin slogan.... Det var många år sedan men nu är den tiden här. SD sitter med bland de 8 partierna i Sveriges riksdag och Alliansen har flest procent men har inte majoritet i riksdagen. Det blir en tid framöver som vi alla kommer följa med skräckblandad förtjusning. I Ed fick SD in en mandat och jag undrar vad det är för mandat SD har i kommunerna runt om i landet. Är de sakkunniga? Kan de förhandla? Kommer de bara driva frågor som rör Integration? Jag vet inte vad jag ska säga, jag hade hoppats på majoritet åt alliansen och att SD ännu en gång hamnat utanför. Men nu är vi här och demokratin har talat. Nu får Alliansen en tuff tid framöver men jag tror och hoppas att de löser detta på bästa möjliga sätt. Resultatet i går var ändå väntat, men nu är det inte längre teoretiskt utan verkligt!!!

Sverige i framtiden?? Ja jag vet faktiskt inte längre.

Jag har i alla fall röstat så jag har rätt att tycka, precis som alla andra... -Demokrati!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar